E-Commerce v Německu

15.01.2022

E-commerce v Německu roste - nenechte si uniknout jedinečnou příležitost další expanze

Současný životní styl přeje online službám, které se těší stále větší oblibě. Na této vlně se svezly i e-commerce platformy, kterým se ještě do nedávna dařilo především v USA či Asii. Konečně však nezůstává pozadu ani Evropa, a to konkrétně Německo, kde trh s e-commerce roste, jak nikdy před tím.

E-commerce vévodí marketplaces

Bylo by překvapující, kdyby se země s jednou z největších ekonomik světa nedržela světového trendu a nepřesedlala v různých oblastech na online služby. V Německu se tak daří nejen různým online službám, ale i odvětví e-commerce. To mělo v roce 2020 hodnotu neuvěřitelných 83,3 miliard EUR, což představovalo v porovnání s rokem 2019 zhruba 11% meziroční růst.

K tomu přispěla nejen pandemie koronaviru, ale i rostoucí obliba Němců v online nakupování. To potvrzují i průzkumy, podle kterých Němci nakupují častěji než většina národů v Evropě. V roce 2020 byly v hledáčků zákazníků především léky, potraviny či drogerie. Obecně je však seznam nejkupovanějších produktů online zcela jiný.

Němci na internetu nejčastěji nakupují: ‍

  • oblečení

  • elektroniku

  • počítače a příslušenství

  • knihy

V porovnání s e-shopy se mnohem více daří takzvaným marketplaces neboli e-commerce platformám, které nabízí tisíce zboží z různých e-shopů. Mezi ty nejúspěšnější se řadí Amazon, Zalando či rychle rostoucí Kaufland.de.

Německý zákazník je náročnější než ten český

Pokud se rozhodnete pro expanzi do Německa, měli byste počítat s tím, že tamní zákazníci jsou zcela jiní, než ti čeští. Němci jsou často mnohem náročnější a dbají zejména na kvalitu. To lze však brát i pozitivně, jelikož se většina z nich nebojí za zboží připlatit, a to až ve 43 % případů.

Při expanzi byste měli:

  • dbát na správný marketing

  • poznat německý trh

  • zajistit si kvalitní překlady textů

  • umět německy a nabízet kvalitní uživatelskou podporu v němčině

  • zajistit širokou nabídku dopravy a platebních metod

  • připravit se na časté reklamace (Němci jsou zvyklí zboží často reklamovat)